Menu

Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla?

O mięśniach Kegla słyszał każdy i każdy mniej więcej wie, gdzie się znajdują.

Jednak czy zdajesz sobie sprawę, jak ważna jest ich kondycja dla zdrowia każdej kobiety?

Na szczęście, aby o nią zadbać, potrzebujesz tylko kilku minut dziennie. 

Przeczytaj, aby dowiedzieć się, jak to zrobić. Zapraszam!

mięśnie kegla

Rozdział 3

Czym są mięśnie Kegla?

Mięśnie Kegla to właściwie mięsień łonowo-guziczny, który jest odpowiedzialny za utrzymywanie w odpowiedniej pozycji dna miednicy oraz pęcherza moczowego. Te mięśnie odgrywają także ważną rolę w osiąganiu przyjemności seksualnej.

Dlatego ich trening jest zalecany kobietom w każdym wieku. Szczególnie w ciąży, po porodzie oraz w dojrzałym wieku. Ale im wcześniej zaczniesz ćwiczyć mięśnie Kegla, tym więcej korzyści możesz osiągnąć w przyszłości.

 

Rozdział 0

Gdzie się znajdują? 

mięśnie kegla - co to

 

Przede wszystkim powinnaś zlokalizować, gdzie dokładnie mięśnie Kegla się znajdują. Najlepszym sposobem na poznanie ich położenia jest zatrzymanie na chwilę strumienia moczu podczas korzystania z toalety.

Mięśnie, które kurczysz, aby to zrobić, to właśnie mięśnie dna miednicy, czyli mięśnie Kegla.

Rozdział 0

Jak wykonywać ćwiczenia?

Kiedy już wiesz, którą dokładnie częścią ciała powinnaś się zająć, możesz rozpocząć jej trening. Na początku najlepiej wykonywać go na leżąco, bo wtedy będziesz mogła najskuteczniej kontrolować swoje ciało.

  • Połóż się na plecach z nogami w rozkroku. Pomału kurcz mięśnie, tak aby dno miednicy znajdowało się coraz wyżej. Im wyżej je podnosisz, tym mocniej powinnaś kurczyć mięśnie.
  • Następnie pomału rozluźniaj mięśnie opuszczając dno miednicy.
  • Wykonuj ćwiczenia pomału i dokładnie. Zarówno skurcz, jak i rozkurcz powinien trwać kilka sekund.
  • Co bardzo ważne, podczas tych ćwiczeń nie należy kurczyć mięśni brzucha i pośladków. Dlatego połóż na brzuchu dłoń i sprawdzaj, czy nie używasz mimowolnie mięśni brzucha.
  • Nie powinnaś także wstrzymywać oddechu. Należy oddychać głęboko i rytmicznie.
  • Jeśli już opanujesz wykonywanie ćwiczeń na leżąco, możesz w taki sam sposób robić je siedząc lub stojąc.

 

Nie potrzebujesz do tego specjalnego miejsca czy czasu. Wykonywanie treningu mięśni Kegla jest niezauważalne dla otoczenia, dlatego możesz to robić stojąc w tramwaju, siedząc przy biurku w pracy czy znajdując się w samochodzie.

Tak, jak przy każdym ćwiczeniu mięśni, tutaj też bardzo istotna jest regularność. Postaraj się poświęcić na trening kilka minut każdego dnia. Efekty zobaczysz po 4-6 tygodniach w zależności od intensywności, z jaką będziesz go wykonywać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.